Svetovalni model coachinga temelji na izhodišču, da coach pomaga stranki najti njene notranje vire in moči, ki jih potrebuje na poti od trenutnega do želenega stanja. Stranko torej pelje iz stanja »kjer je sedaj« v stanje »kjer želi biti«.
Proces coachinga v večini primerov poteka skozi faze opredelitve želenega cilja posameznika, oblikovanja konkretne definicije posameznikovega cilja, oblikovanje vizije, kako bi bilo mogoče doseči opredeljeni cilj, oceno, kako velik je razkorak med tem, kar posameznik želi doseči in tem, kar dosega v danem trenutku, izdelavo načrta za premostitev tega koraka, izpeljavo načrta in zagotavljanje potrebne podpore.
Poslovni coaching
V Consensusu se osredotočamo predvsem na področje poslovnega coachinga in pri tem sledimo metodologiji štirih faz, ki jih priporoča International Coach Federation. Prva faza je ustvarjanje partnerskega odnosa, v kateri se srečamo z vodstvom in opravimo analizo potreb oziroma oceno stanja in določimo protokol med coachem in stranko. Druga stopnja vključuje akcijsko načrtovanje, v kateri ugotavljamo vrednote, vizije in cilje ter razvijemo strategijo in akcijski načrt za dosego zastavljenih ciljev. Tretja faza je sklenitev coaching kroga, v katerem skozi coaching srečanja vrednotimo in spremljamo napredek in doseganje ciljev ter podajamo povratna sporočila o zaznanih vzorcih, omejujočih prepričanjih ter pripravljamo akcijske načrte do naslednjega srečanja. Peta faza je faza evalvacije in zagotavljanja ohranjanje doseženih rezultatov, veščin in koristi procesa coachinga.
Kdaj naj se organizacije odločajo za coaching?
V poslovnem coachingu ločimo med dvema kategorijama, ki sta osnovi za določanje ključnih področij za izvajanje programa coachinga: coaching zaposlenih in coaching vodstvenega kadra.
Potrebe obojih se v procesu coachinga razlikujejo. Potrebe zaposlenih se med drugim večinoma nanašajo na veščine obvladovanja časa, razvoj kariere, ravnotežje med poslovnim in osebnim življenjem, veščin za timsko delo, veščin za prevzemanja pobud in veščin reševanja konfliktov. Coaching program za vodilni kader pa v največji meri izhaja iz potreb obvladovanja veščin vodenja, delegiranja nalog, veščin za preprečevanje stresa, veščin za osebno odličnost in tehnično obvladovanje nalog ter veščin obvladovanja sprememb.
Coaching v Consensusu izvaja Darinka Pek Drapal, direktorica in svetovalka, ki je junija 2016 uspešno zaključila enoletno izobraževanje za coacha na Glotti Novi in pridobila certifikat, ki ga podeljuje International Coach Federation (www.coachfederation.org).